17 august 2014

Hvorfor gør de det??

Nu har jeg to år i træk forsøgt at dyrke squash i krukker, men begge gange er endt med hensygnende planter og ingen afgrøder.


Sidste år havde jeg kun 1 plante, som min gode veninde havde forspiret for mig. Der kom masser af blomster og flere anlæg til squash, men de svandt ind/rådnede inden de rigtig blev til noget.
I år har jeg selv forspiret 2 fine planter. De blev plantet i nye krukker med ny jord og så rigtig flotte og sunde ud, da jeg tog på ferie i starten af juli. Det så endda ud til, at der var en squash på vej. Der var godt nok lidt meldug(?) på bladene, men det så ikke ud til at genere dem.

Selvom de er blevet vandet, gødet og passet i sommerheden, ser de nu sådan ud. IGEN.


Hvorfor?? Er der nogen der ved hvad der går galt/Hvad jeg gør galt? Eller hvad jeg kan gøre for at det ikke sker igen? 
Jeg håber der er nogen der ved det, da det vil være fantastisk at kunne hente sine egne squash direkte fra planten. Efter at have læst Jannes indlæg mistænker jeg spindemider for at være synderen... hvad siger I??

Opdateret 21.08.14
Efter at have læst noget mere om både meldug og spindemider samt drøftet det med Janne fra Storbyhaven, er jeg kommet frem til, at det nok er meldug. Så nu vil jeg prøve at finde en løsning på problemet i løbet af vinteren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for dit besøg. Jeg håber, du har lyst til at lægge en lille kommentar. Det er så hyggeligt at høre, hvem det er der kigger forbi :)